Posts

Showing posts from March, 2015

Setiba kita di batas masa

Image
Banyak betul perkara berlaku pada aku sejak akhir-akhir ni.
Satu persatu dugaan datang.
Dulu-dulu aku penah jugak terpikir, di waktu aku 'senang-senang' dulu.
Apabila aku mendengar tentang dugaan dan kesusahan orang lain.
Kawan-kawan, keluarga sedara mara yang menghadapi pelbagai masalah masing-masing.
Mengadu domba denganku.
Sebagai seorang yang mereka kenali, aku mendengar dengan setia setiap masalah yang dilemparkan.
Memberi sedikit pandangan dan nasihat.
Mengikut pemikiran logik akal ku dan pengalaman yang ada sepanjang 28 tahun aku bernafas di bumi Allah ni.

Pernah jua aku terpikir, masa ni masa dorang.
Akan tiba nanti dugaan untuk aku pulak.
Ok. Sekarang dah tiba dugaan untuk aku.
Bertimpa-timpa.
Bersyukurlah aku masih diberi dugaan.
Tanda Allah SWT ingat kat aku.
Rindu untuk aku menyebut Nama Dia.
Rindu untuk aku merintih menangis meminta dari Dia.
Syukurlah Nasyrah. Pliss keep on positif.

Dugaan kali ni ialah tentang ayah mertua aku.
Hari ni dah hampir 3 minggu ayah me…

Kehidupan sebagai seorang penganggur

Selama 6 tahun aku bekerja makan gaji, ni lah 1st time jadi penganggur  jalanan.. haha gedik sangat nak tambah jalanan tuh. 
Terpikir perkataan penghibur jalanan plak td. pffftt..
Ok sambung cerita. 
So amacam dah nak dekat sebulan tak keje? Apa perasaan?
Perasaannya memang best. Takde stress nak pikir psl nak pegi keje esok.  Takde pikir pasal hari isnin malas nak gi keje. Nak kena bangun pagi-pagi siap-siap pegi keje.
Eh, sekarang pun bangun pagi jugak. Tapi rileks la. Takde rush nak mandi siap-siap bagai. Bangun, siapkan sarapan. Lepas tu mandi. Sarapan. Lepas tu kejut Naurah bangun, gosokkan gigi dia. Hantar jugak gi umah makcik pengasuh. Bapak dia suruh hantar jugak. So aku turutkan je lah. Sebab aku boleh konsentrat untuk buat bisnes Shaklee aku kat rumah.

Pastu bila-bila nak kluar pun boleh. Nak gi makan sana sini. Nak buat urusan pejabat pos ke, aku nak gi klinik cek up ke takde masalah dah. Takde rushing-rushing sangat la macam aku bekerja dulu. Rilek-rilek je dalam nak apa-a…