Posts

Showing posts from April, 2015

Buku biodata zaman bebudak dulu

Image
Sapa bebudak sezaman aku tak penah ade buku biodata?
Haha. Tipu lah tak penah ada.
Mesti ada punya.
Fames ni.
Sume orang especially girls tiap-tiap tahun ade buku ni sebijik.
Beli je lah buku nota kat kedai.
Pilih yang cover cecantik sket.
Ataupun kalau dah koman sangat, boleh je la korbankan buku latihan sekolah jadi buku biodata.
Maklum je lah zaman aku muda remaja dulu mana ada facebook.
Hatta smartphone pun tak wujud lagi.
Jadi begitu lah kami bersosial.
Berkenalan melalui buku yang real boleh pegang, peluk atau dibuat tidor pun bleh.
Bukan 'mukabuku' di alam maya.

Hari tu, bff aku dia terjumpa buku biodata dia kat rumah.
Belek tiap-tiap muka surat, jumpa aku punya biodata yang aku tulis untuk dia.
Dibantainya post dalam grup whatsapp kteorang.
Apa lagi aku bantai berdekah-dekah baca ayat-ayat yang aku tulis masa tu umur 13 tahun.

Zaman tu, aku masih brutal.
Zaman tomboy.
Jahiliah btul zaman tu.
Keh keh.
Waktu tu, jerawat pun baru nak naik.
Tapi bff aku yang kenal aku dari…