my new baby!

9:51 PM ct nasyrah 1 Comments

haha..mesti bile bace tajuk cam tegezut gak ye...
mmg i ade baby baru tau...
tu yg i bizi sgt ni lately nak kene jaga dia...
nak tgk??jap ye....
....
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.

tadaaa....



my new kitty...black kaler oo...asalnye die ni stray cat.Jumpe dkt2 ngn umah. Adik yg jumpe. Kesian, bwk la blk umah.

muka lps mkan..
muka seposen...

Mase mula2 jumpe die dulu, kotor sgt dan berkurap2 telinga die. Tp die ni sgt2 manja ngan org. Suke gesel2 kat org. Pastu suke sgt klu org belai2 manjakan die. Mgkin die kurg kasih syg kot. Ye la..kucing terbiar. Mak die pun tah mane2 tah.

Dulu, dari badan die kurus kecik, skrg ni dh besar skit dan buncit! Haha..maybe kasi mkn byk sgt kot. Pastu tido je. Mmg la gemuk kan. Pastu beli gak racun serangga jenis spray utk bunuh sume kutu ngan kurap die tu. Klu tak die ni asyik menggaru je belah telinga die smpai nak botak dh telinga die tau. Skrg ni lps seminggu lebih nampak la perubahan. die dh kurang menggaru dan bulu pun dh tmbuh blk kat kawasan telinga die tu. Syukur die dah sihat skit.


Makanan die i belikan whiskes for kitty 1 year below. Ye la die pun umo baru bape bulan. Kene beli makanan yg lembut skit. Baru die tak seksa nak gigit. Mandi pun i belikan shampoo khas utk kucing supaya bulu die bersih dan gugur.

Oh..lupe lak. Kitty ni kucing betina. Hopefully die ni dpt hidup dgn sihat and bile besar nanti lahirkan new kittens yg comel2 pulak ye..



1 comment:

  1. owh... so cute.. like my Blackiey kat umah..
    hehehe...

    ReplyDelete